Changeling

Hejsan allihopa, hoppas att ni hade en trevlig skolavslutning igår, det hade jag. Jag är dock lite upprörd. Vi såg en film igår kväll som var mycket mycket obehaglig...

Vi såg på changeling, med Angelina Jolie och hela filmen var är baserad på en sann historia så jag var tvungen att googla hennes namn när jag kom hem. Då kom det fram att det var sant. Allt som hände henne på riktigt var sant. Jag Amanda och Hannah bara satt där framför teven och gapade. Det var så taskigt och orättvist allt som hände. Usch. När jag sedan skulle åka hem från Amanda var jag rädd, riktigt mörkrädd.
   Den här filmen var bland de hemskaste jag sett, och det var inte ens en rysare, det var ett thriller-drama.
   Vad skulle man göra om man var tvungen att jobba över en dag och när man kom hem var ens lilla son borta. Helt borta, spårlöst försvunnen. Hur skulle man sedan reagera på att polisen dumförklarar en när de "ger" en en liten pojke och säger att det är sonen. Hur reagerar man då när man själv vet att det inte är ens som som står framför utan en helt okänd pojke.
   Jag är glad att jag inte har småbarn. Då skulle jag inte våga gå till jobbet på att bra tag...

Jaja, nu ska jag försöka få tag på någon att spendera min dag med.

XO, Josefina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0